Działania

Karty podstawowe

1. REKRUTACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU

Pierwszym etapem pracy ze wszystkimi osobami wyłonionymi do udziału w projekcie będzie opracowanie we współpracy z psychologiem/doradcą zawodowym Indywidualnych Planów Działania oraz przeprowadzenie testów predyspozycji zawodowych, diagnozujących potencjał, możliwości i potrzeby uczestników projektu.

2. TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH

Program zajęć dedykowanych dla uczestników projektu rozpoczną zajęcia dotyczące zagadnień interpersonalnych i komunikacyjnych tj.:

  • poznanie zasad konstruktywnej komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej),
  • trening aktywnego słuchania,
  • sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
  • trening asertywności,
  • wyrażanie emocji, których jestem świadomy i którymi kieruje,
  • zasady funkcjonowania w grupie społecznej,
  • zasady autoprezentacji.

Zajęcia będą realizowane metodą Blended Learning (zajęcia stacjonarne + e-learning), co ułatwi udział w projekcie osobom niepełnosprawnym, oraz będzie elementem wdrożeniowym do telepracy.

3. SZKOLENIA KOMPETENCYJNE

Następnie ucz. pr. wezmą udział w szkoleniach kompetencyjnych przygotowujących do aktywnego poruszania się na rynku pracy zgodnie z programem:

  • pobudzanie motywacji do działania, podejmowania ryzyka wprowadzanych zmian w życiu,
  • podnoszenie samooceny, uwypuklanie mocnych stron osobowości i kompetencji,
  • reinterpretacja roli zawodowej oraz posiadanych predyspozycji,
  • analiza błędów popełnianych w trakcie poszukiwania pracy,
  • planowanie i systematyczność w podnoszeniu kompetencji i poszukiwaniu pracy,
  • zasady przygotowania własnych dokumentów aplikacyjnych (CV oraz listu motywacyjnego),
  • aktywne metody poszukiwania pracy,
  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

4. DORADZTWO ZAWODOWE I POŚREDNICTWO PRACY

W kolejnym etapie partycypacji w pr., uczestnicy skorzystają z indywidualnego doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy, których celem będzie przygotowanie poszczególnych osób do spotkania z potencjalnym pracodawcą i podjęciem stażu.

5. SZKOLENIA ZAWODOWE

Po zajęciach z tzw. kompetencji miękkich uczestnicy projektu wezmą udział w szkoleniach przygotowujących do wykonywania telepracy w charakterze telemarketera, transkrybenta oraz ankietera/moderatora badań ilościowych i jakościowych, obejmujące następujące kursy i szkolenia:

  • kurs praktyczny realizacji badań techniką CATI,
  • kurs praktyczny realizacji badań techniką CAPI,
  • kurs praktyczny realizacji badań techniką FGI,
  • kurs praktyczny realizacji badań techniką IDI,
  • kurs praktyczny realizacji badań techniką Mystery Shopper,
  • kurs praktyczny opracowania transkrypcji z badań jakościowych,
  • kurs telemarketera profesjonalnej telefonicznej obsługi klienta.

6. STAŻE ZAWODOWE

Dla wszystkich uczestników projektu, którzy przejdą całą ścieżkę edukacyjną zaplanowaną w projekcie zostaną zorganizowane staże zawodowe, pozwalające na wykorzystanie i doskonalenie zdobytych umiejętności w praktyce.